Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Alcantar Diaz, Carlota J. | |
dc.contributor.author | Montes Reyes, Claudia M. | |
dc.date.accessioned | 2017-05-11T18:31:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-11T18:31:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1405-3470 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/924 | |
dc.description | The Mexican Secretary of Public Education (SEP by its initials in Spanish) put into operation the National English Program for Basic Education (NEPBE) as part of the Integral Basic Education reform. The program is centered around the adoption of an educational model based on competencies, with a socio cultural approach founded in Vygotsky (1995). The NEPBE divides three levels of English into 4 cycles with basic contents, which are defined by two main models: social practices of language and specific competencies. The concern of the present study is to detect the implementation problems of the activities proposed by NEPBE in cycle II. Two data collection instruments were used; an open questionnaire applied to 21% of the total of English teachers in cycle II in Nayarit and a closed questionnaire applied to 74% of the teachers in cycle II in Nayarit. The results show that the practices that students like the best are the “children’s songs” and the “crossword puzzles” while the practices students did not like at all were the “guide of curious questions” and “the diagrams”. | es_ES |
dc.description.abstract | La Secretaría de Educación Pública (SEP) puso en marcha el Programa Nacional de Inglés para Educación Básica como parte de la reforma integral de Educación Básica. El programa está centrado en la adopción de un modelo educativo basado en competencias, con un enfoque socio cultural fundamentado en Vygotsky(1995). El PNIEB divide tres niveles de Inglés en 4 ciclos con contenidos básicos que son definidos por dos modelos: Las prácticas sociales del lenguaje y las competencias específicas. El interés del presente estudio es detectar los problemas de implementación de las actividades propuestas por el PNIEB para el ciclo II. Para esto se utilizaron dos instrumentos para recolectar datos; un cuestionario abierto que fue aplicado al 21% del total de maestros de Inglés en el ciclo II en Nayarit y un cuestionario cerrado que fue aplicado al 74% de los maestros del ciclo II en Nayarit. Los resultados muestran que las prácticas que más gustan a los estudiantes son “canciones para niños” y los “crucigramas” mientras que las practicas que menos gustan a los estudiantes son la “guía de preguntas curiosas” y los “diagramas”. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | MEXTESOL | es_ES |
dc.relation.uri | Público en general | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es_ES |
dc.source | http://mextesol.net/journal/public/files/9a50df179b570e26f07c0c20d737eaea.pdf | es_ES |
dc.subject | Teacher | es_ES |
dc.subject | Student | es_ES |
dc.subject | Learning activities | es_ES |
dc.subject | Nayarit | es_ES |
dc.subject | Profesor | es_ES |
dc.subject | Estudiante | es_ES |
dc.subject | Actividades de aprendizaje | es_ES |
dc.subject.classification | CIENCIAS SOCIALES [5] | es_ES |
dc.title | Teacher and Student Perceptions of the Learning Activities in the NEPBE: A Case Study from Nayarit | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |