Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | MEJIA SALAZAR, GILBERTO | |
dc.contributor.author | ZEPEDA MARTÍNEZ, GABRIEL | |
dc.creator | 871489 | |
dc.creator | 257469 | |
dc.date.accessioned | 2018-10-04T19:24:14Z | |
dc.date.available | 2018-10-04T19:24:14Z | |
dc.date.issued | 2018-02-28 | |
dc.identifier.issn | 2455-0620 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://dspace.uan.mx:8080/jspui/handle/123456789/1093 | |
dc.description | According to the following research, it is a quantitative type, also, a questionnaire was used to 11 multiple choice questions for the collection of information, applied to 216 random students belonging to the corresponding grades of first, second and third year of a semi-collegiate system. That is why, the main objective is to publicize the importance of Information and Communication Technologies –ICT- in teaching-learning processes in students. Therefore, it was necessary to study the following variable: 1. The age of students using ICT. Source, 2. Gender of students using ICT, 3. Of the services provided by the Internet, which you use frequently? 4. How many email accounts are you currently registered? 5. Do you use devices such as a projector, computers, electronic presentations, spreadsheets, to perform activities in the classroom? 6. Have you sent assignments or any other attached documentation via e-mail? 7. Have you downloaded resources from the internet such as programs, texts, videos, sounds, tutorials, etc.? 8. Do you use communication tools such as chats, forums, instant messaging, etc.? 9. Which of these programs do you constantly use for your academic activities? 10. What do ICT contribute to the training process? 11. Can you indicate how important Information and Communication Technologies -ICT- are for your academic performance? Therefore, the information collected was processed through the SPSS statistical program, so that the results were organized in their respective contingency tables, as well as their graphic reference. Therefore, having an ICT based education improves the teaching-learning of students. | es_ES |
dc.description.abstract | De acuerdo con la siguiente investigación, es de tipo cuantitativo, además, se utilizó un cuestionario para 11 preguntas de opción múltiple para la recopilación de información, aplicadas a 216 estudiantes al azar pertenecientes a las calificaciones correspondientes de primer, segundo y tercer año de un semestre. sistema colegiado Por eso, el objetivo principal es dar a conocer la importancia de las Tecnologías de la Información y la Comunicación –ICT- en los procesos de enseñanza-aprendizaje en los estudiantes. Por lo tanto, fue necesario estudiar la siguiente variable: 1. La edad de los estudiantes que usan TIC. Fuente, 2. Género de los estudiantes que usan TIC, 3. De los servicios provistos por Internet, que usa con frecuencia? 4. ¿Cuántas cuentas de correo electrónico está registrado actualmente? 5. ¿Utiliza dispositivos como un proyector, computadoras, presentaciones electrónicas, hojas de cálculo, para realizar actividades en el aula? 6. ¿Ha enviado asignaciones o cualquier otra documentación adjunta por correo electrónico? 7. ¿Ha descargado recursos de Internet como programas, textos, videos, sonidos, tutoriales, etc.? 8. ¿Utiliza herramientas de comunicación como chats, foros, mensajería instantánea, etc.? 9. ¿Cuál de estos programas utilizas constantemente para tus actividades académicas? 10. ¿Qué aportan las TIC al proceso de formación? 11. ¿Puede indicar qué tan importantes son las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) para su rendimiento académico? Por lo tanto, la información recopilada se procesó a través del programa estadístico SPSS, de modo que los resultados se organizaron en sus respectivas tablas de contingencia, así como su referencia gráfica. Por lo tanto, tener una educación basada en las TIC mejora la enseñanza-aprendizaje de los estudiantes. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | NTERNATIONAL JOURNAL FOR INNOVATIVE RESEARCH IN MULTIDISCIPLINARY FIELD | es_ES |
dc.relation.ispartof | CONACYT | |
dc.relation.uri | Público en general | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/cc-by-nc-sa | es_ES |
dc.source | http://www.ijirmf.com/wp-content/uploads/201802002.pdf | es_ES |
dc.subject | Education | es_ES |
dc.subject | Teaching-learning | |
dc.subject | Students | |
dc.subject | Information society | |
dc.subject | ICT | |
dc.subject.classification | EDUCACIÓN [531204] | es_ES |
dc.subject.classification | CIENCIAS SOCIALES [5] | |
dc.title | THE IMPORTANCE OF ICT IN THE DISSEMINATION OF TEACHING AND LEARNING IN STUDENTS OF A SEMI-COLLEGIATE EDUCATION SYSTEM | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |